Csoportos órák
5-16 éves korig
Alapozó Terápia bemutatása
Egy komplex mozgásfejelsztésen alapuló terápia, amely során újrainditjuk az emberi fejlődéstani mozgásokat. A csecsemőkori mogásokból kiindulva, nagymozgásokon, rugalmasságon és az egyensúlyon keresztül fejelszti az idegrendszer érési folyamatait. A terápia gyakorlatai olyan mozgásformák, amelyek újboli begyakorlása, esetleg kimaradt szakasz potlása történik. így küszöbölődnek ki a fejlődés akadályai.
Kinek javasolt az Alapozó Terápia?
- Megkésett és/vagy hibás beszédfejlődés
- Fejlődésben, érésben elmaradt, iskolaéretlen óvodások
- Mozgásfejlődésben észlelt eltérés és / vagy elmaradás (nagymozgások és finommozgások ügyetlensége)
- Dominancia megválasztásának késése
- Diszlexia gyanúja, diszlexia, valamint alaki diszgráfia
- Iskolásoknál tanulási nehézségek, tanulási zavarok
- Figyelemzavar, magatartászavar
- ADHD (figyelem és aktivitási zavar)
- Mozgáskoordinációs zavarok
A terápia gyakorlatai
A gyakorlatok olyan mozgásformák, amelyek újboli begyakorlása, esetleg kimaradt szakaszok potlása törtnik. A terápia alapja speciális gimnasztika, nagymozgások, egyensúly, rugalmasság, ami kiegészül ritmus, logikai, finommotorikai és keresztező mozgások gyakorlataival.
Hogya zajlik?
Minden esetben szakértő által vezetett felméréssel kezdődik. A cél kideríteni, mi okozza a fennáló hiányosságokat, problémákat. Az eredmények függvényében megtörténik a képesség szerinti csoportok kialakitása. A torna kiscsoportos (6-8 fő) formában történik a szakember felügyelete mellett, igy minden gyermek megkapja a kellő figyelmet és a szükséges segítséget.
Óvodás időszakban az iskolai érettséget is elő lehet segíteni vele. Iskolás korosztálynál pedig javulhat az írás, olvasási és számolási készség.
Csoportos bölcsődei torna, amely egy játékos fejlesztő torna. A csoportos bölcsődei
tornák konduktor vezetésével zajlanak. Komplex játékos fejlesztő torna, amelyet az
életkornak megfelelő énekekkel és mondókákkal gazdagítunk. A torna során helyet
kapnak a kornak megfelelő mozgásformák elsajátítása, gyakorlása, melyek segítik a
koordináció, mozgásegyensúly és az egészséges testkép kialakulását. Megalapozzuk a
helyes testtartást és a természetes lábboltozat kialakulását is. A torna a személyiség
egészére kihat, tehát a mozgás mellett nagy hangsúlyt fektetünk az értelmi és a
szociális képességek fejlesztésére is.
Csoportos baba torna olyan babák számára (kb. 9-11 hónapos), akik önállóan ülnek,
illetve másznak. Emellett olyan (kb. 10 hónapos- 1 éves) babák szüleinek
jelentkezését várjuk, akiknek babájuk önállóan járnak. Csoportos baba torna óráink
konduktor vezetésével zajlanak. A foglalkozások a szülő aktív bevonásával történnek.
Komplex zenés és játékos fejlesztés, amely a személyiség egészére kihat. A kornak
megfelelő mozgásos és gondolkozási képességek fejlesztése, összehangolása, illetve a
kóros tartások megelőzése kapnak helyet. A foglalkozás során hangsúlyt fektetünk a
megfelelő vázizomrendszer kialakítására. Továbbá a szülő-gyermek szocializációt is
elmélyíti.
Torna óvodás gyermekeknek, amelyre 3-4 éves, illetve 5-7 éves gyermekek szüleinek
jelentkezését várjuk. Komplex, játékosan fejlesztő, ügyesítő torna. A tornák
konduktor vezetésével zajlanak. A torna során helyet kap a koordináció,
mozgásegyensúly fejlesztése. Megalapozzuk az adott életkornak megfelelő értelmi és
mozgásos képességek összehangolását. A helyes testtartás és a természetes
lábboltozat kialakítása, esetleges javítása is fontos része a tornának. Helyet kap a
koordináció, mozgásegyensúly fejlesztése is. A torna azáltal, hogy a gyermek
mozgását fejleszti, egyaránt pozitív hatással van a koncentrációs készségére,
testtudatára, illetve szabálytudatára is. Az iskolát kezdő gyermekek számára
megalapozzuk az iskolaérettséghez szükséges mozgásos, gondolkodási és szociális
képességek összehangolását.
4-5 éves kortól
TSMT torna bemutatása
A Tervezett Szenzomotoros csoportos torna az idegrendszer éretlenségéből fakadó tünetek kezelésére kidolgozott terápiás eljárás. A torna feladatai a nagy– és finommozgások fejlesztése során érleli, strukturálja tovább az idegrendszert.
Az idegrendszerre gyakorolt hatása révén, újraszervezi, megerősíti az idegrendszer kapcsolatait, támogatja, segíti az érési folyamatokat.
Miben segít az „okosító torna”
– Megkésett mozgásfejlődés
– Ügyetlenség, összerendezetlen mozgás
– Bizonytalan egyensúlyi helyzetek
– Túlmozgások
– Gyenge feladattudat, nehezn tud koncnetrálni
– Hiperaktívitás, impulzus kontroll gátlásának nehézsége
– Beilleszkedési, viselkedési problémák
– Iskolára éretlen képességek
– Gyenge grafomotorika, nem szeret rajzolni
– Részképesség –gyengeség
– Önbizalom hiány
– Beszédfejlődési problémák
Kinek ajánlott?
Olyan gyerekek számára alkalmaszható, akik már képesek 4-6-8 fős csoportban együttműködni társaikkal és a terapeutával.
A módszer lényege
Változatos mozgásformák alkalmazása, sok eszköz hazsnálata, eszközökön végzett mozgásformák megtapasztalása. A fokozatosan nehezedő mozgásos feladatokkal támogatja az érési folyamatokat és normalizálja az éretlen idegrendszeri funkciókat.
A terápia menete:
Állapotfelmérés
Képességek szerinti csoportok kialakítása
Legalább heti 2 alkalommal csoportos foglalkozás
Cél
A sikeres iskolai beváláshoz szükséges képességek fejelsztése. utánzás, többirányú figyelem, emlékezet, sorrendiség, ritmusérzék, mozgás-beszédszinkron, terhelhetőség, belső kontroll, helyzetfelismerés, problémamegoldó képesség fejlődése és változatos mozgásformák megtapasztalása.
A torna hatása:
A torna által rendeződik a figyelem, egyensúly, nagymozgások, kézügyesség, emlékezet, beszédértés, szókincs, önbizalom, magatartásproblémák. Serkenthető az idegrendszer értelmi és szociális funkciók érése.